niedziela, 20 września 2015

8. "Percy Jackson i bogowie olimpijscy" - Podsumowanie serii

Myślę że tej serii nie muszę nikomu przedstawiać. Pięć książek, wydanych nakładem wydawnictwa "Galeria Książki", zrobiły furorę wśród młodzieżowej literatury. 







Co byłoby, gdyby bogowie olimpijscy naprawdę istnieli, i żyli do dziś?
Co jeśli mieliby półboskie dzieci ze śmiertelnikami, żyjące wśród nas?
Czy potraficie sobie wyobrazić, że chodząc ulicami Los Angeles możecie napotkać wejście do Hadesu, nawet o tym nie wiedząc, a w Empire State Building, windą można wjechać na Olimp? 

Taki właśnie jest świat przedstawiony w serii. Główny bohater, Percy Jackson, jest jednym z wielu półbogów. Życie herosa nie jest jednak łatwe. Po pierwsze, bogowie oddają swoje pociechy do wychowania śmiertelnemu rodzicowi. Dzieci te mają ADHD i dysleksję, umieją starogrecki, ale zazwyczaj nie wiedzą kim są, póki ich nie znajdzie satyr. Satyry, pół ludzie-pół kozy, zwiadują tereny w ich poszukiwaniu. Kiedy już kogoś znajdą, sprowadzają go do Obozu Herosów, który jest chyba najfajniejszym obozem na świecie. Tam poznają całą prawdę o współczesnym, mitologicznym świecie, oraz o swoim pochodzeniu. Niestety, często bywa tak że dziecko musi czekać aż boski rodzic się do niego przyzna, do tego czasu, nie wie nawet czyim jest synem, lub córką. Po drugie, herosi są w wielkim niebezpieczeństwie, bowiem tropią ich potwory. Stworzenia wyczuwają półbogów węchem, lub też ich namierzają, np. za pomocą telefonów komórkowych. 

Po książki sięgnęłam głownie dlatego że lubię mitologię grecką, i byłam ciekawa jak została wpleciona do współczesnego świata. Po tych wszystkich bardzo pozytywnym opiniach, miałam dość duże oczekiwania. Oczywiście, ta seria je przebiła. 

Książki są jednym słowem świetne. Styl pisania autora jest genialny. Uwielbiam to jak Rick Riodan pomieszał fakty mitologiczne, z współczesnością i humorem. Naprawdę, ta seria jest przezabawna. Głównego bohatera, z którego perspektyw zostały napisane powieści, nie da się nie lubić. Już od pierwszej strony pierwszego tomu pokochałam Perciego. Postacie nie są papierowe, i można z łatwością się do nich przywiązać. W książkach jest naprawdę dużo akcji, zwrotów, i momentów typu "CO SIĘ WŁAŚNIE STAŁO?". Autor świetnie łączył napięcie z humorem. Dopełnieniem całości stanowi świat, który jest bardzo dopracowany i dobrze wykreowany.

Wraz z tomami, bohaterowie są dojrzalsi, a problemy poważniejsze. "Złodziej Pioruna", czyli pierwszy tom, stanowi świetnie wprowadzenie serii. Nie ma problemu z wbiciem się w fabułę. Natomiast "Ostatni Olimpijczyk", ostatnia książka w serii, jest cudowna. Zakończenie jest naprawdę zupełnie inne niż przewidywałam, a co drugie zdanie "wybucha mózg". Szczególnie ubóstwiam również "Klątwę Tytana", czyli trzeci tom serii. 

Podsumowując, jeśli lubicie książki przygodowe, a nie czytaliście jeszcze Perciego Jacksona, to nie wiem co wy jeszcze robicie. Zróbcie to w trybie natychmiastowym! A jeśli nie lubicie książek przygodowych, to też to przeczytajcie, bo ta seria jest niesamowita!

Nie kierujcie się filmem, który przekracza skalę beznadziejności.

I dla niewtajemniczonych, Elvis Presley żyje, jest w kasynie "Lotos" :)







Paula







22 komentarze:

  1. A ja tej serii nie czytałam, ale mam na nią wielką ochotę, muszę kiedyś nadrobić zaległości z Percym, ciekawe czy i mi się tak jego przygody spodobają :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze az wstyd ze nie czytałam jeszcze takiej fantastycznej serii :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam tylko pierwszy tom i pół drugiego i raczej nie zamierzam na razie do nich wracać. Zbyt nudne jak dla mnie, podejrzewam, że to przez różnicę wieku pomiędzy mną, a głównym bohaterem :)

    zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdemu musi wszystko przypaść do gustu, prawda? Na przykład mi ta różnica wieku w ogóle nie przeszkadzała, powiedziałabym nawet że mniej niż w Harrym Potterze :)
      Pozdrawiam,
      Paula

      Usuń
  4. Nie czytałam, a to samą mnie dziwi, bo uwielbiam mitologię grecką i wszelkie nawiązania do niej. Postaram się to nadrobić jak najszybciej, bo lubie powieści przygodowe:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie czytałam, słyszałam tylko wiele dobrych słów na temat tej serii. Muszę się koniecznie za nią zabrać, bo lubię i fantastykę, i przygodówki, a ponad wszystko kocham nawiązania do mitologii greckiej, do której mam przeogromny sentyment. Niestety u mnie w bibliotece raczej nie uświadczę ani jednego tomu (chociaż poszukam), dlatego będę musiała poszperać w innych miejscach. Jest to jednak cykl na mojej liście "must read" :)
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj koniecznie! Daj znać co myślisz!
      Pozdrawiam :)
      Paula

      Usuń
  6. Książki są po prostu cudowne! Czytałam je dobrych kilka lat temu, ale gdy tylko znajdę lukę w moich książkach ponownie po nie sięgne :)

    Obserwuję :)

    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem takim głupolem, że najpierw obejrzałam filmy (i czekam z wielką niecierpliwością na część trzecią). Teraz chyba sięgnę po książki, ponieważ ta seria bardzo mnie, ale baardzo zaciekawiła moją osobę :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/09/zakadki-do-ksiazek-czesc-3.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki są naprawdę milion razy lepsze od filmów! :)
      Pozdrawiam!
      Paula

      Usuń
  8. Uwielbiam tę serię <3. Pochłania się ją w błyskawicznym tempie! Ta mitologia, nieoczekiwane zwroty akcji, humor i bohaterowie! No miodzio :3.
    Film jako ekranizacja beznadziejny, ale dla tej cudownej mordki Logana zrobię wszystko xD.
    Well, nie pozostaje ci nic innego jak brać się za Olimpijskich Herosów ;D.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie!
      Słyszałam że Olimpijscy Herosi są jeszcze lepsi od tej serii, więc również nie mogę się doczekać aby po nią sięgnąć :3
      Pozdrawiam
      Paula

      Usuń
  9. Lubię fantastykę, ale za mitologią nie przepadam. Mimo to może kiedyś sięgnę po tę serię, z czystej ciekawości.

    Recenzandia

    OdpowiedzUsuń
  10. Średnio przepadam za książkami przygodowymi, ale bardzo lubię mitologię... i masz babo placek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto po to sięgnąć, choćby z czystej ciekawości :)
      Pozdrawiam
      Paula

      Usuń
  11. Oooo, zgadzam się z opinia w pełni :D

    Tak swoją drogą, Dziewczyny nominowałem was do Name book TAGU. Może kiedyś bedziecie chciały go zrobić :D

    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jedna z lepszych serii :D Musze przeczytać "Olimpijskich herosów" :D
    https://castleona-cloud.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń